عینک خلبانی صاایران (صاپتیک1) با ظاهرِ خاصی که دارد، استایلی شبیه به خلبانها را به شما میدهد. شاید شما هم جزء اون افرادی باشید که در کودکی آرزوی خلبان شدن را داشتید. دیدن خلبان ها با اون لباس های جذاب و عینک آفتابی منحصر به فردشون تو ذهن همه افراد هست.
عینک خلبانی سال ها قبل توسط کمپانی Randolph آمریکا طراحی و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت. استفاده از عینک آفتابی خلبانی حس قدرت و پرستیژ را در آدم تقویت می کنه. برا همینه که با گذشت این همه مدت از طراحی و تولید این مدل هنوز جایگاهش را بین مخاطبان از دست نداده است. اما چه اتفاقی افتاد که شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران وارد این فضا شد؟ پس با فروشگاه عینک صاایران همراه باشید.
با توجه به زمینه فعالیت شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران (صاپا) در حوزه اپتیک و لیزر، نیروی هوایی ارتش درخواست تولید کابین های ضدلیزر برای هواپیما به منظور محافظت در برابر پرتوهای لیزری را ارائه کرد. این موضوع به دلیل هزینه بالای ساخت به تولید عینک های ایمنی لیزر برای خلبان ها تبدیل شد و چون فریم خلبانی در دنیا بر اساس طراحی شرکت Randolph به یک استاندارد مورد قبول رسیده است لذا اولین تولید عینک در مجموعه صاپا با نام عینک ایمنی ضدلیزر (حفیظ) انجام شد. در ادامه با مطالعات انجام شده و بررسی نمونه شیشه آفتابی از منابع مختلف، اولین نمونه عینک آفتابی خلبانی در صاپا متولد شد و این مسیر تا به امروز فعال است.
این عینک از فریم فلزی با آبکاری طلایی بادوامی برخوردار است و کیفیت فیلتر به کار رفته در آن دارای عملکرد طیفی مناسبی در محدوده طیفی فرابنفش، مرئی و فروسرخ نزدیک میباشد.
این عینک هم برای استفاده خانمها و هم برای استفاده آقایان مناسب میباشد و در یک بستهبندی کامل و کاربردی شامل جعبه عینک، اسپری و دستمال تنظیف به مشتریان عرضه میگردد. برای بررسی ویژگیهای فنی و کیفی این محصول از دستگاهها و آزمایشگاههای معتبر شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران ( صاپا ) استفاده میشود و محصولات قبل از ورود به بازار به ترتیب از آزمایشگاههای طیفسنجی، کارایی اپتیکی و محیطی عبور میکنند:
آزمون طیف سنجی عینک خلبانی صاایران
عدد TV در جدول فوق بیانگر میزان تیرگی فیلتر است. بر طبق استاندارد EN1836، با توجه به میزان عبور نور بین 8 تا 18 درصد این فیلتر در طبقهبندی فیلترهای تیره قرار دارد و برای استفاده عمومی و نور شدید کاربرد دارد.
مقادیر Q ( Yellow)- Q ( Red)- Q ( Green) – Q ( Blue)بیانگر میزان توانایی فیلتر در شناسایی و تفکیک رنگهای اصلی میباشد. مطابق با استاندارد EN1836، مقادیر این پارامترها برای استفاده عمومی و نور شدید میبایست بالاتر از 0.8 باشد.
مقادیر TSUV بیانگر میزان توانایی فیلتر در جذب اشعه فرابنفش میباشد. مطابق با استاندارد EN1836 مقدار TSUVC و TSUVB حداکثر به میزان 1 درصد و TSUVB به میزان 0.5TV میتواند باشد.
گزارش آزمون کارایی اپتیکی
توان کروی و آستیگماتیزم عدسی با واحدی به نام دیوپتر سنجیده و به منظور بررسی وجود عیوب انکساری در عدسی اندازهگیری میشود. این عدد میتواند مثبت، منفی یا صفر باشد. در فیلترهای آفتابی عدد صفر نشاندهنده این است که فیلتر فاقد نمره یا آستیگمات میباشد و برای چشمهای فاقد عیوب انکساری مناسب است.
دیوپتر منشوری به میزان توانایی فیلتر در انحراف باریکه نور گفته میشود و حداکثر به میزان 0.25 میتواند باشد.
آزمون ضربه عینک خلبانی صاایران
آزمون محیطی
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.